• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 18 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Foto en Filmpjes

Wil je zomaar even een interessante, aardige, maffe of een gekke cavia foto laten zien, dan kun je hem hier plaatsen. Iedere cineast die creatief met caviafilmpjes bezig is kan hier een link plaatsen of als je een leuk cavia spelletje hebt, zet hem hier op het forum!

Hier verzamelen we de winnaars van de fotowedstrijden! Gefeliciteerd! Winnaar fotowedstrijd winter/lente “lekker knus” Anna1973 — 2020 Winnaar fotowedstrijd Zwijmelen: Foto 3 - Djo Hierbij mijn jongste zoontje met zijn lievelingscaaf 😍. Liefde spat eraf toch?!. Winnaar fotowedstrijd Relaxing: Foto 10 - Pukky Chillen in zijn hangmat, daar was hij gek op:heart_eyes: Winnaar fotowedstrijd tussen kerst en oud en nieuw Foto 2 - Zephyr

Thema: einde winter/begin lente “lekker knus” De koude donkere dagen zijn er weer. Hadden jouw cavia’s het koud in de winter? Zijn er babycavia's geboren? Zien ze de bloemen al uit de grond schieten? Alles mag, maar het moet wel duidelijk zijn dat de foto in deze periode is gemaakt. Voorbeelden: Je kan cavia's onder een muts zetten, een foto met schaatsen op de achtergrond of decoratieve winterpoppen, een foto met een windlicht (gezelligheid valt ook onder winter), een foto van cavia's knus...

Een korte wedstrijd die anders dan anders is. Thema De dagen tussen kerst en oud en nieuw. Vieren jouw cavia’s nog kerst? Zijn ze bezig met oud en nieuw? Of liggen ze niets te doen? Alles mag, maar het moet wel duidelijk zijn dat de foto in deze periode is gemaakt (er moet iets van kerst en/of oud en nieuw opstaan). Inzenden Inzenden kan tot oudjaarsdag. Dit kan enkel via dit topic. Voorwaarden Maximaal 1 foto per deelnemer. De foto moet door jou zijn gemaakt. Op de foto moet minimaal 1...

Vanmiddag net na het eten geven wat foto's proberen te maken van de cavia's (helaas niet super scherpe foto's), toevallig zat deze er tussen. Lijkt net of Lieke lacht. Waarschijnlijk super blij met haar eten :) Op de foto erna lijkt het net of ze een scheetje gelaten heeft en "oepsie" denkt:joy:
Te grappig [emoji16] mis je Teddy en Rai [emoji304][emoji294]️[emoji294]️[emoji194][emoji194][emoji3079] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gezien veel mensen nu binnen moeten blijven, is een fotowedstrijd wel zo leuk. Het betreft een wedstrijd met iets minder inzendtijd. Mede daarom gaat de wedstrijd ook met minder inzendingen door. Thema Relaxing. Hoe relaxen jouw caafjes? Liggen ze te chillen of kijken ze een serie? Kortom: verras ons. Inzenden Inzenden kan tot en met 5 april +/- 21:00 Nederlandse tijd. Dit kan enkel via dit topic. Wanneer jouw foto is goedgekeurd, wordt deze in het begintopic geplaatst. Deze foto kan dan...

Dit weekend hebbeb Luc en Lia gezelschap gekregen van een ch teddy dame Nova. Het gaat erg goed samen. Luc is blij met zijn dames[emoji16] Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Net weer wat foto's gemaakt van de cavia's. Ze hebben weer een lekkere schone kooi

Het koppelen van Jay aan Vanna en Ytje is gelukkig goed gegaan. Ze kunnen het goed vinden samen 🙂.

Luc is gisteren op date geweest en heeft een prachtig vriendinnetje uitgezocht. Lia een zeugje van 5 maanden. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

We vonden het zo stil nadat Teddy en Buffy waren overleden dat we op zoek zijn gegaan naar een nieuw zeugje voor bij onze castraat en zeug. En daar is Lizzy, een peruvian van 6 weken. Ze is nog wat schuw en bang Maar houd van knuffelen. Helaas is Cammy weer de bitch aan het uithangen... even door de zure appel heen de komende dagen. Lizzy heeft al een hapje uit haar oortje....

Hier mijn 3 schatjes. Trijntje: Een zeugje die nu 4 dagen bij mij woont. Zij komt uit de opvang. Ze is anderhalf jaar. Zij is de 2 kleurige. Willempie: De bruine. Sinds een paar dagen een castraat en zit nog even apart. Hij is gecastreerd omdat zijn nieuwe *vriendje* een vriendinnetje bleek te zijn. Dat is de zwarte. Willempie is 6 maanden Jolene: De kleine zwarte. Zij is nu 8 weken.

Hoi! Dit zijn Teddy en Freddy (soms Ted en Fred🤪). Vandaag zijn ze 5 dagen bij mij. Ik observeer ze heel veel & neem heel veel tijd en geduld met ze! Stiekem een camera geplaatst om te kijken wat ze doen als ik er niet ben. Vind het echt geweldig!!😁 Ted en Fred zijn broertjes, geboren op kerstavond. Teddy was de kleinste van het nest. Om mijn vriend te sparen met mijn foto bomb op de app zal ik ze hier plaatsen. Ook omdat ik het erg leuk vind om jullie foto's te bekijken! Dit is Freddy...

met dit weer heb ik nu al 3 dagen ruim de tijd genomen voor mijn 4 dames Opal en 3 keer naamloos ja sorry deze heeft geen naam:p normaal ben ik niet zo van het oppakken maar mest ik wel met de caafs in de bak. nu na 3 dagen buiten komen ze al op schoot voor een lofty en soms mag ik ze even aaien zo wordt de vachtverzorging steeds iets minder vervelend en dus ook makkelijker. geniet van dit groepje. helaas kan ik het filmje niet plaatsen en krijg ook geen foutmelding kan het beheer helpen...

Laatst waren er berichten over CH-teddy's die onder het hooi gaan zitten tijdens het bijvullen en helemaal onder het hooi komen te zitten. Daar moest ik aan denken tijdens het bijvullen van het hooi. Vanna dook gelijk onder een laag hooi en kwam helemaal onder te zitten. Op de eerste foto zie je haar tussen Jay en Amber in het hooi. Op de tweede foto is ze hooi aan het eten uit de hooiruif. Gelukkig blijft het bij haar niet lang in de vacht hangen en hoefde ik het er niet uit te halen. De...

Mijn cavia,s van 7 en 9 februari 2020

Het is steeds beter zichtbaar, dat Roseberry zwanger is. De kleintjes zijn ook beter te voelen. Wij zijn erg benieuwd hoeveel kleintjes. Wijzelf denken alle 3 dat ze er 3 krijgt

Gisteren hebben we Amber opgehaald, een crème-wit merino zeugje van 4 weken oud. Wat is ze klein en schattig. Hierbij wat foto`s van gisteren en vandaag. De kennismaking is goed verlopen. Ze lijken het goed met elkaar te kunnen vinden. Zo af en toe wordt ze even weggejaagd, maar nooit lang. Ze scharrelt al rustig door kooi en is best nieuwsgierig voor een cavia die net een nieuw huisje heeft.

Lex is vandaag 5 jaar bij ons [emoji3060][emoji3059]. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Kleine teddy heeft in 1 dag al dit leuke trucje geleerd 🥰

Zoals ik al geschreven heb op het forum heb ik gisteren Baby Mario laten in slapen op de leeftijd van 4 jaar en 4 maanden. Baby Mario was ook een prachtige skinny. Zijn vriendje Willempie riep Baby altijd als Baby uit zijn kooi was, en gisteren toen ik terug kwam van de dierenarts zat Willempie erg zielig in zijn kooi. Ik moest zo snel mogelijk en het liefst diezelfde dag nog een nieuw vriendje vinden. Dit kon ik niet aanzien. Willempie had ik in september als vriendje gekocht voor Baby...

Ik heb een nieuw bedje voor de caafs gekocht. Het was eerst een paar uur er onderdoor, overheen en omheen en piepen als een gek. Maar na 1 dag dan eindelijk uitgevonden dat ze erin kunnen. Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt van mijn groepje. En een foto met de replica van Lieke🥰 En nog een foto van de drie dames samen 😊