• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Fokkoppels aangeboden

Waar je op moet letten! Forumleden mogen alleen eigen dieren adverteren en verhandelen. Vermeld ras en kleur in de titel. Vermeld leeftijd en geslacht van de cavia. Geef aan in je advertentie als je alléén serieuze reacties wilt ontvangen, niet relevante reacties zullen dan worden verwijderd. In 1 topic mogen meerdere dieren aangeboden worden, geef duidelijk aan in het topic welke cavia nog wel en welke niet meer beschikbaar is. Leden mogen alleen topic in het onderdeel ''Cavia's...

Hoi iedereen, Ik heb 2 lieve cavia's die ik helaas een ander plekje moet gaan geven omdat ik in een kamer kom te wonen waar geen huisdieren zijn toegestaan. Heb geprobeerd een ander onderkomen voor ze te zoeken (familie, vrienden etc.) maar dit is helaas niet gelukt :( Hierbij dus de vraag of ik iemand gelukkig kan maken met 2 vrolijke zeugjes. Ik ben niet zeker van de leeftijd maar ze zouden rond de 2/3 jaar moeten zijn, heb ze zelf overgenomen van andere mensen en die wisten de leeftijd...
In de afgelopen jaren heb ik een cinnamon agouti gladhaar gefokt met cinnamons uit verschillende windstreken. Voor een deel van mijn cavia's zoek ik nu een goed heenkomen, een caviavriendelijke plek dus. De meeste van mijn cavia's zijn derde of vierde generatie cinnamon agouti zonder inmenging van andere kleuren, dus redelijk raszuiver. Het zou helemaal mooi zijn wanneer iemand mijn 'project' over zou nemen en verder gaat met zuiver cinnamon fokken. Te koop zijn een aantal beren van vorige...

Aangeboden jong fokkoppel voor de Ridgeback fok. Beer: Ridgeback, creme bont. Geboren op 27-05-2018 Is in bezit van een stamboom. Zeug: Ridgebackdrager, solid orange-agouti goud wit. Geboren op 02-06-2018 Is ook in bezit van een stamboom. Beide dieren hebben erg mooie oren! Bouw en kop kan wel beter maar zijn voor de Ridgeback fok voor nu zeker niet verkeerd! Ze zijn geheel onverwant aan elkaar. Wonen in Schipluiden (Zuid Holland) Prijs en vragen via pb! of mail naar...

Zeug; Autumn Gladhaar, buff verborgen Buffagouti. Geboren; 24-05-2015, heeft 1 nest gehad, in bezit van een stamboom. Beer; Thorin Gladhaar, zwart creme wit (choco drager). Geboren; 24-04-2016, ouders zijn bekend. Dit koppel zit (nog) niet samen. Voor 30 euro mogen ze verhuizen, ze kunnen e.v.t. in de Meivakantie gebracht worden. Anders zijn ze op te halen in Schipluiden. Vraagjes/meer info via pb of mailtje naar info.cstuttebel@gmail.com

bij deze wil ik mijn 2 3kleur choco goud/buff bont peruvians aanbieden het zijn moeder en dochter en zijn ongeveer 2 en 3 jaar oud precies ben ik vergeten maar ze mogen uitsluitend als knuffel weg door de leeftijd. dochter is niet zuiver alleen een kenner zal dit zien (vader was een halve peruuf). ik heb lang nagedacht over of ik ze weg zou doen maar omdat ik verder wil met het ras coronet en ik nog 2 knuffels heb wilde ik graag de hobby een beetje inkrimpen. ook omdat langharen veel tijd...

Omdat ik toch keuzes moet maken mag deze mooie koppeltje verhuizen. Anna Lusia is van 8-3-2016. Ze is gladhaar en lilac goud van kleur. Heeft een nestje gehad. Boris is van 11-1-2016. Hij is lilac-goud-wit. Ze zijn onverwant en bezit van een stamboom. Mogen gelijk verhuizen. Prijs samen 35€ Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

hoi allemaal, tijdje terug heb ik 2 beren en 1 zeugje gekocht om mee te fokken. Helaas kan ik ze ivm onverwachte verhuizing niet houden. de beertje zitten samen en dat gaat prima. De zeug en beren zijn volledig onverwant. ik heb 2 beren genomen zodat de ander niet alleen kwam te zitten. prijs is 50 voor alle 3 op te halen in tienhoven (utrecht) of tegen vergoeding van 25 worden ze thuis gebracht.

Op dit moment zijn er in mijn stalletje nog een aantal leuke zeugjes/beertjes te koop, voor meer informatie kun je altijd een kijkje nemen op mijn website of mij een berichtje sturen (PB of e-mail naar kyara_oilily@hotmail.com). Ook kunnen er diertjes als koppel samen, zo kan Esmee verpaard worden met Cheeko en kan het jonge sheltie zeugje verpaard worden met Cheeko of Thaimyr.

We hebben besloten om onze fokgroep Amerikaans gekruind Tan beschikbaar te stellen voor verkoop. De groep bestaat uit • 2 beren 2017 • 3 zeugjes 12-2017 • 1 zeug 2016, gladhaar Tan. • 1 zeug 2016, gladhaar goudagouti (moeder van de 2 beren) Er moet nog wel aan gewerkt worden, nog geen showkwaliteit! Voor meer info graag even een pb. Ze kunnen opgehaald worden in Ede of eind april in Tiel. Hele groep €100,-

Foto (links) Geslacht: Beer Ras: Borstel x Coronet, kruising Kleurslag: Creme wit california zwart Geboortedatum: 06-08-2017 Nest: 2,2,0 Fokgeschikt: nee Stamboom: kan Foto (rechts) Geslacht: Beer Ras: Gladhaar x Coronet, kruising (half langhaar) Kleurslag: Buff wit Geboortedatum: 14-10-2017 Nest: 1,2,0 Fokgeschikt: nee Stamboom: kan Prijs: €40,- Deze twee knappe beertjes zijn half broertjes van elkaar en hebben de zelfde vader (Coronet). Ze zijn beide in de woonkamer geboren en veel...

Wegens veranderde omstandigheden zal ik mijn caviabestand moeten inkrimpen, en daarom zoek ik voor één van deze twee koppels een nieuw plekje. Vino is een CH Teddy (geb. 1-6-2016, gefokt door caviastal Mowgli's Joy) en hij zit samen met Novy, een witte Peruvian (geb. 20-1-2017, gefokt door Fokkerij Uniek). Zie foto 1 en 2. Romeo is een Alpaca (geb. 2-2-2015) en zijn vriendje heet Santeri, een Peruvian (geb. 11-5-2017). Zie foto 3 en 4. Deze twee zijn beiden gefokt door caviastal Absalom...

Ik ben op zoek naar een nieuw baasje voor mijn cavias Panda en Beertje. Iemand die ze veel aandacht kan geven en regelmatig met ze wil knuffelen. Ze moeten wel bij elkaar blijven omdat ze al ruim 2 jaar een koppel zijn. Panda is een vrouwtje en Beertje een gecastreerd mannetje. Alleen in ruil voor een goede nieuwe woonplek mogen ze gratis mee. Inclusief kooi van 1m bij 0,5m.

Ik heb pas meerdere nestjes gehad in mijn zilver agouti fok groep. Ik kan ze natuurlijk niet allemaal houden daarom zijn er enkele te koop zowel beren als zeugen. Ook zijn er 2 chocolade gladhaar beertjes geboren die ook te koop zijn. 4 zeugjes hebben al een nieuw huisje gevonden (y) Ik ben aanwezig op de Gelderland show met in kooien eventueel kan ik dan ook een cavia meenemen mocht iemand dat willen?