• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Digitaal Creatiehoekje

Plaats hier je digitale creaties zoals banners, avatars, bewerkte foto's etc. Ook kun je hier een banner aanvraag indienen.

Animation Shop (Jasc) Meer informatie: gratis downloaden, Foto Aanpassen Grootte aanpassen, omlijsten, glitterteksten toevoegen. Meer informatie: Fotoaanpassen, Foto Montage Meer informatie: Fotomontage, GIF Animator Meer informatie: gratis downloaden, GIMP Meer informatie: GIMP, wat is GIMP, gratis downloaden. Glitterfoto Grootte aanpassen, omlijsten, glitteranimaties toevoegen. Meer informatie: Glitterfoto, ImageChef Meer informatie: ImageChef, Online Image Editor Achtergronden...
@Iris de Jeger, hartelijk bedankt voor jouw luie inzending! :) Inzenden voor de wedstrijd is niet meer mogelijk. Omdat er maar 1 foto is ingestuurd, zal er geen stemming volgen ;) Een nieuw jaar, een nieuw begin en een nieuwe fotowedstrijd! En dat beginnen we lui. Althans, de caafjes! Want die kunnen er wat van. Vanuit de theemuts liggend eten, of gewoon liggen bij de voerbak of lekker lui bij je op schoot of.. of.. We zien graag jouw luiende caafje(s)! Je kunt je...
Om in photoshop bewerkingen te gebruiken. Ook vogels of andere dieren zijn welkom. Al mijn eigen spullen staan wel zo beetje op de kiek :snaphappy:. Ik gebruik vaak kandelaars, windlichten, beeldjes, vazen, kransjes of mooie potten. Hier wat voorbeelden. De kroon en bal staan hier bij mij in de huiskamer. De kaars, vlinder en luciferdoosje zijn ook eigen foto's. Fotolijstjes zijn ook leuk om te gebruiken. Volgens mij heb ik deze bij Xenos gekocht ;) Bloemen en vlinders ben ik ook...
Ik heb een fijn online programma gevonden waarmee je achtergronden transparant kunt maken. Je krijgt er niet alles perfect mee, maar het is zeker handig om mee te beginnen of gemakkelijke dingetjes "uit te knippen". Vooral als je witte of zwarte achtergronden weg wilt werken. Free Online Image Editor Ga naar onderstaande link voor uitleg over de transparantie tool: http://www.online-image-editor.com/help/transparency?language=nederlands Vergeet niet om je afbeelding als .png op te slaan ;)
De winnaar! Van harte gefeliciteerd @Taita ! Janine --- Taita --- Reyna --- Snicker --- Daann Fotowedstrijd oktober 2014! BEWERKT Na een mooie zomer is de Caviaforum Fotowedstrijd weer bij jullie terug! We hopen dat jullie weer gezellig meedoen :) En hoe kan het thema dan ook anders zijn dan herfst, want langzamerhand komt de herfst in zicht. Bladeren vallen van de bomen, het wordt kouder en alles kleurt in de kleuren van de herfst. Laat maar komen die creativiteit...
De winnaar! Van harte gefeliciteerd Snicker! Stem op jouw favoriete foto! Stemmen kan t/m zondag 3 augustus 2014. Klik op de foto of scroll door het topic om de foto's in groter formaat te bekijken. BEWERKT Zon, zee, strand, warmte, ijsjes, slippers, bikini's, zwembroeken... Ga zo maar door; het is zomer! En is het hier in Nederland niet zo'n lekker weertje, dan kun je wel ergens de zon opzoeken op vakantie. Tijd om er dus ook een zonnig topic van te maken! :)...
DE WINNAAR! :D Van harte gefeliciteerd Daann! :) Stem op jouw favoriet! Bewerkt Zondag 22 juni 2014 Inzenden is niet meer mogelijk. Vanaf nu kun je stemmen op jouw favoriete foto! Hieronder volgen ze op een rijtje. Scroll het topic door om ze in het groot + tekst te bekijken :) Fotowedstrijd juni 2014 Bewerkt Het is vandaag 1 juni. De eerste dag van de maand waarin het WK start! We gaan er gezellig een oranjefeestje van maken! Andere kleurtjes mogen uiteraard ook ;) Houd...
De winnaar! Bewerkt Van harte gefeliciteerd Iris de Jeger! Fotowedstrijd mei 2014 Bewerkt Het is weer tijd voor een fotowedstrijd en dit keer wel een hele gekke! Het thema is namelijk gekheid. Ja, je kunt het zo gek niet bedenken. Wees creatief en gek. Alles is mogelijk als het maar gek genoeg is! Algemene informatie Je kunt je foto via pb bij mij (Daann) of via het account Caviaforum Fotowedstrijd inleveren t/m zaterdag 17 mei 2014, 20.59 uur. De fotowedstrijd verloopt...
De winnaar! De winnaar is bekend! Van harte "Smalagride"! Iedereen bedankt voor het meedoen. Ik wens jullie nog een mooie Pasen! :) Stem op jouw favoriete foto! Bewerkte inzendingen 15 april 2014 Inzenden is niet meer mogelijk. Je kunt nu stemmen op jouw favoriete foto! Je kunt op meerdere foto's stemmen, echter let op; je dient deze in één keer te selecteren voordat je op "stem" klikt. Eenmaal op "stem" geklikt, kun je niet nogmaals stemmen ;) Stemmen kan t/m paaszondag 20 april...
De winnaar! Van harte gefeliciteerd 'Suzan17'! Iedereen bedankt voor het inzenden van de leuke foto's! Stem op jouw favoriet! Inzenden is niet meer mogelijk. Je kunt nu op jouw favoriete foto stemmen! Hieronder staan ze in het klein. Klik op de foto voor het groter formaat of scroll naar beneden ;) Wie gaat er winnen? :cool: Fotowedstrijd maart 2014 Bewerkt Het is weer tijd voor een nieuwe fotowedstrijd op dit prachtige nieuwe forum! :D Doe je gezellig mee? Scroll snel verder...
Ik ben op zoek naar mooie foto's van ras cavia's om banners mee te maken voor de website van de opvang (ik wil in orde zijn met de copyright rechten). De meeste particulieren kennen enkel de gewone gladhaar en sommige al een borstel maar verder kennen ze niet veel rassen. Vandaar dus de vraag. Indien gewenst kan er een linkje naar julle caviastal op de website gezet worden. Ik hoop op toch een aantal mooie foto's :)
Ik maak even een apart topic, had een zelfde oproep in het bannertopic. Ik doe hier ook even een oproepje. Er komt binnenkort een website van de opvang (nu enkel facebook) en kan wel wat banners gebruiken. Dus al wie inspiratie te veel heeft, kom maar af! :) ik vang naast cavia's ook gerbils en degoes op. Vereiste: de gebruikte afbeeldingen en foto's mogen niet copyright protected zijn, dus eigen makelij of met toestemming. Er kan een link naar jullie stal of eigen website gemaakt...