• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Caviastallen en Combinaties

Websites van combinaties en caviastallen.

Via deze fokkerslijst kun je op zoek naar een fokker die het ras fokt waar jij naar op zoek bent. Het overzicht is op ras ingedeeld. Klik in onderstaande rassenlijst op het ras waarvan je de fokkerslijst wilt bekijken. Wanneer je op de naam van een fokker klikt, wordt je doorgestuurd naar zijn of haar website (als die is opgegeven door de fokker). Wil je caviafokkers op kaart bekijken? Ga dan naar onze Fokkerskaart. Ben je een fokker en wil je graag toegevoegd worden op de lijst? Geef...

Hallo iedereen, Ik ben na jaren terug begonnen met het hobbymatig fokken van caviaatjes en ik heb dus een nieuw caviastalletje opgestart. Hier hoort natuurlijk ook een nieuwe website bij! Voor wie interesse heeft; via de link hieronder kan je de website bezichtigen en mijn cavia's (en andere dieren) bekijken. Ik heb nog geen nestjes met de huidige cavia's gefokt, daarvoor zijn mijn fokgeschikte zeugjes nog te jong. Maar in de toekomst kan je dus wel baby CH teddy's verwachten in slate...

Hoi allemaal, Ik ben Lara en woon in de provincie Groningen in Zuidhorn. Al jaren fok ik hobbymatig met cavia's in langharige rassen zoals de peruvian, sheltie en coronet cavia. Ook worden er wel eens alpaca, tessel of merino dieren geboren. Ik fok in meerdere kleuren en kleurcombinaties. Voor meer informatie en foto's van de dieren kun je een kijkje nemen op mijn website of lid worden van mijn facebook groep. Website: https://caviastalabsalom.weebly.com/ Facebook...
Goedemiddag allemaal, Wij zijn Dirk-Jan en Tessa. We zijn samen gek op cavia's en zijn allebei opgegroeid met cavia's. Daarom werd het hier in huis ook steeds gezelliger, met allerlei rassen en hadden we af en toe een nestje. Maar het mooiste vinden wij toch wel de kleurslag california. Ook zijn we verliefd op de karakters en vacht van de CH Teddy en daarom hebben wij besloten te willen gaan fokken in CH Teddy california. We hebben sinds 1 week onze eerste CH Teddy california's mogen...
Niet omdat ik dat Wil, maar omdat ik nu echt toe moet geven aan de pijn in mijn lijf...(Fibromyalgie). Het gaat gewoon niet meer..;-( Het nestje wat ik nu heb is de laatste.... 2 van de baby zeugjes gaan straks naar 2 verschillende fokkers, en het derde baby zeugje gaat samen met mams naar een heel goed plekje, waar mijn allereerste zeug ook zit die ik had samen met een dochter van haar tweede nestje wat hier geboren werdt. Tot die tijd helpt manlief gelukkig nog wat extra mee met het...
omdat de fokkers die ik ken in de zwarte kleurrij nu allebei (tijdelijk) zijn gestopt:weary_face: met fokken en ik bezig ben met choco/beige/coffee hima te creëren, zoek ik een nieuwe beer die ca draagt of Himalaya is het handigst of natuurlijk een hima maar die vind ik nergens. ik heb 3 sable zeugen 2 zwart Bb en 1 beige hier zoek ik een beer voor. omdat het me zelf niet lukt om zo'n fokker te vinden omdat Himalaya in duitsland helaas ook vaak voor rus gebruikt wordt en ik in Nederland...
Ik, hobbyfokker van Lunkarya's ben bezig met het in elkaar zetten van de stambomen een deel van de foto's heb ik gevonden / gekregen en nu ben ik op nog zoek naar een aantal fokberen/zeugen waarvan ik hoop dat iemand op het forum foto's van ze heeft of weet waar ze zitten Beren: * Rommel - Caviastal de Rozetjes * Harry - Caviastal Renate * Bialy - Casa Cobaya * Moonfire - vd Kuddelfarm * Star Buck - de vrolijke fluiters * Fleur - L. van Duin Zeugen: * Passoa - Caviastal Renate * Flo - Casa...
Vandaag is mijn laatste beertje van 1 van mijn laatste nestjes verhuisd naar zijn nieuwe baasje. Toch een beetje een dubbel gevoel nu. Na ruim 8 jaar veel plezier te hebben beleefd aan mijn hobby als caviafokster ga ik voorlopig stoppen met het fokken van cavia's. Ik twijfelde afgelopen jaar al heel erg. Dat is ook de reden dat er hier afgelopen jaar maar 4 nestjes zijn geweest. Helaas zijn er 2 van de 4 moedertjes net na de geboorte van hun jongen overleden. Toen was voor mij eigenlijk de...
Hallo allemaal!! Na een lange tijd niks hier hebben geplaatst gaat daar weer wat verandering in komen. Sinds januari fok ik ook lemonagouti creme wit, althans dat probeer ik.. Deze kleur is erg moeilijk en daarom heb ik ook deels mijn twijfels of ik ermee door zal gaan. Ik heb nu een mooi fok groepje zitten dus ik ga kijken wat het gaat doen. Als Ridgeback fokker loopt alles bij mij heel erg goed! ondanks dat nieuw bloed zoeken erg lastig blijkt te zijn nadat er een aantal fokkers in...