• Welkom op het énige échte Nederlandse en Belgische Caviaforum! Het caviaforum voor liefhebbers en fokkers van cavia's.

Het grootste, mooiste en uitgebreidste Caviaforum van de Benelux. Inmiddels al 17 jaar een begrip in Cavialand. Registreer je nu gratis met je Facebook, Google, Yahoo of Microsoft account en maak deel uit van onze informatieve, gezellige cavia community.

Castraat aangeboden

Waar je op moet letten! Forumleden mogen alleen eigen dieren adverteren en verhandelen. Vermeld ras en kleur in de titel. Vermeld leeftijd en geslacht van de cavia. Geef aan in je advertentie als je alléén serieuze reacties wilt ontvangen, niet relevante reacties zullen dan worden verwijderd. In 1 topic mogen meerdere dieren aangeboden worden, geef duidelijk aan in het topic welke cavia nog wel en welke niet meer beschikbaar is. Leden mogen alleen topic in het onderdeel ''Cavia's...

Dit gecastreerde beertje van anderhalf jaar zoekt een nieuwe woonplek. Een leuke en actieve cavia, maar daardoor soms ook té enthousiast voor andere beren. Dat leidt tot vechten, hoewel hij zich er niet echt door laat afremmen. Ik heb het maanden geprobeerd met zijn huidige maatje maar het gaat gewoon niet. Ze staan nu al een tijd apart en dat is niet fijn want hij is sociaal en zoekt contact. Misschien is een zeugje voor hem het meest geschikt. Hopelijk is er iemand die hem een fijn...

Voor deze drie castraten zoek ik een fijn huisje. Ze zijn inmiddels een jaar geweest en zijn in december 2014 gecastreerd. Ze hebben inmiddels met verschillende dames kennis gemaakt en zijn dan ook aardig wat gewend! De jongens zijn op te halen in Vroomshoop (Overijssel), soms is vervoer bespreekbaar. Tevens ben ik met het openbaar vervoer makkelijk te bereiken.

Helaas en met pijn in mijn hart moet ik een nieuw warm thuis zoeken voor één van mijn sheltie mannen, Mari (Geboren oktober 2016 met stamboom). Hij kan helaas niet meer samen met zijn huisgenootje Yari, ook een sheltie castraat. Toen beiden nog jong waren (Ik heb hen sinds februari 2017) leken zij een goede klik te hebben maar ondanks castratie kunnen zij nu helaas niet meer samen. Mari is een prachtig gecastreerde sheltie beer (Links op bijgevoegde foto) die op schoot erg van kroelen...

Bo-Yi is een mooie lieve driekleur rexbeer van ruim 1500 gram en is gecastreerd omdat hij een ooglid iets laat hangen. Ik wilde hem daarom niet meer voor de fok in zetten omdat het eventueel erfelijk zou kunnen zijn. Hier hebben ze verder geen last van en het kan ook geen kwaad. Hij is afgelopen september 2 jaar geworden. Het is wel de bedoeling dat hij bij een of meerder zeugjes komt wonen en niet bij een andere beer. Bo-Yi zit verder niet op de schopstoel maar als iemand hem een gouden...

Met pijn in mijn hart ben ik op zoek naar een goed warm thuis voor mijn lieve castraat, Norbert. Het is een rustige, tamme cavia die vooral heel erg veel van eten en slapen houdt. Ook laat hij zich goed onder zijn kinnetje aaien en eet hij uit m'n hand. Hij is geboren in mei 2013, dus hij is ruim 3,5 jaar oud. Ik heb hem drie jaar geleden gekocht samen met een zeugje. Dit zeugje werd ziek en moest ik laten inslapen, waarna ik een nieuw zeugje gehaald heb. Helaas heb ik ook dit zeugje...

Ik zoek een heel goed tehuis voor een gecastreerd beertje van ca. 6 maanden. Het beertje was oorspronkelijk bedoeld als vriendje voor onze zeugjes, maar dat klikte totaal niet. Waarschijnlijk komt het omdat hij een kruising Cuy cavia is en heel erg op zichzelf is. Hij is wel handtam en houdt erg van knuffelen. Ik hoop via deze weg iemand te vinden die de tijd heeft en hem voldoende aandacht kan geven.

Borstel goud d.o ( vroegcastraat ) Naam: CSR The Devil Next To Me Ras:Borstel Kleurslag: Goud d.o Geslacht:Beer Stamboom: Ja maar Nvt Ouders: Borstel x Borstelmix knuffel of fok:knuffel leeftijd:28-04-2016 woonplaats:Rijnsburg Is op dinsdag 24 mei gecastreerd ,is een vroegcastraatje, prijs 50,00 euro .. overige informatie: Alle cavia's in Huize Salmon Royal verhuizen knuffelig en tam ,....wij zijn ook te vinden op Facebook onder onze naam ( Comb Salmon Royal ) daar kun je alles volgen...

Het was zo'n lief koppeltje, tot zij gisteren overleed. Ik heb eerder al meerdere pogingen gedaan om hem aan de andere groep te koppelen. Het gaat niet lukken. Nu zit hij alleen, hij verdient gezelschap. Een andere castraat erbij is geen optie, dan zit ik later weer met dit probleem. Zal de andere groep die wel accepteren als hij er niet meer is? Waarschijnlijk ook niet. Hij weegt ruim 2100 gram en wordt in juli 2 jaar oud, hij zal maximaal 4 worden. Is er iemand in de omgeving van...