te veel eiwit in urine

Discussie in 'Ziekten' gestart door mickey01, 22 okt 2005.

onderwerpentatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mickey01

mickey01

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    Hoi,
    Wie heeft er ervaring of ook weleens bij een caafje gehad dat ie
    te veel eiwit in urine heeft ?? mickey heeft blaasontst gehad en ging nu
    terug naar DA voor controle blaasont was weg maar nog teveel eitwit in
    urine :( over 3 weken weer laten controleren of het niet van de nieren af komt, voer hem voer van hopefarm en verder hooi en groente en fruit
    misschien iets verkeerds ???
    groetjes
    Claudia en Mickey
  2. Caviastal-Tricolor

Caviastal-Tricolor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    32
    weet je wat je kan proberen voer met wat minder eiwit er in misschien helpt dat?
  3. Jolanda4711

Jolanda4711

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    42
    Ik voer precies hetzelfde als jou en heb er nog nooit last mee gehad, dus volgens mij doe je niks verkeert.
    Veel sterkte ermee en snel weer een gezonde caaf...
  4. Knor

Knor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    Hallo,

Erg vervelend die blaasontsteking, mijn cavia Knor heeft het chronisch, wat ik wel altijd zie, als ze uit de kooi is en ze plast bv op de handdoek, zie ik wel altijd een wit achtige stof, ik vraag me af wat dat precies is, dan weet ook geen een dierenarts te vertellen, heeft jou cavia dat ook ?

Groetjes Annelore en Knor
  5. Silk

Silk

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    34
    Ik heb ooit horen zeggen dat die "witachtige stof" normaal is, en ook dat je dat niet noodzakelijk altijd ziet. Heeft misschien te maken met wat caaflief gegeten heeft?

Groetjes,
    Saskia.
  6. José

José

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    34
    Als mij cavia's buiten de kooi plassen lijkt het wel alsof de plas schuimt (er zit dan een wittig laagje op). Bedoel je dat met die witachtige stof? Dat is heel normaal.
  7. Mirjam

Mirjam

Pluimen:
    2.122
    Leeftijd:
    27
    Aantal Cavia's:
    4
    Plassen jullie cavia's dan zo vaak als je ze buiten de kooi hebt??
    Mijne beginnen altijd te piepen als ze terug naar de kooi willen, dan zie ik ze vaak meteen gaan plassen zodra ze er weer in zitten :lol:

Maar ik heb inderdaad ook altijd wel gezien dat er een wat vreemde laag over de plas zit, die paar keren dat ze buiten de kooi om hebben geplast, heel normaal volgens mij :wink: (zoals de anderen ook al zeiden)
  8. Inge's Galerie

Inge's Galerie

Pluimen:
    347
    Leeftijd:
    43
    Aantal Cavia's:
    3
    Hi hi ben blij dat jij dat ook hebt dat ze aangeven dat ze willen plassen. Ik heb ze ook zover gekregen dat ze in een kruik plassen en het lijkt gek maar het kan echt. En ook mijn diertjes plassen een wit vocht. Dacht dat dat wel normaal was hoor. :roll: Geef eens mais, brandnetel (gedroogd), Claudia of kamille thee in de drinkfles. Zo'n kruik trouwens heb ik vanmiddag op mijn site gezet hahahaha met Flip erin en mijn Seventje toen ze klein was.
  9. Nietah

Nietah

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    27
    Inderdaad het eiwitgehalte aanpassen, maar misschien niet alleen van de brokken (misschien recovery brokken kopen voor Mickey?) en de groentes bekijken wat het minst kwaad kan. Heb je al eens contact opgenomen met Dees van Knoevel? Zij heeft vast nog een hele lijst met tips voor je.

Succes ermee!
  10. Knor

Knor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    Hallo,

Mijn cavia Knor is heel veel uit de kooi, als we s'avonds uit werk komen dat is rond 18.30 uur dan mag ze er uit, ze heeft een eigen slaapzak en die licht in de woonkamer onder de trap met een extra handdoek erop, s'avonds rond 21.30 uur gaat ze weer de kooi in, op zaterdag is ze bv vanaf 12.00 uur uit, tot s'avonds laat eruit, de kooi staat op de grond dus ze kan alle kanten op ook ligt ze graag bij ons op de bank, ze krijgt 2 soorten voer. hope farms en puik, ze krijgt div soorten groenten en fruit op een dag bleekselderij, of stukje paprika, brocolli, spinazie bladeren, en altijd s'avonds om 19.00 uur een stuk wortel, wat zou ik met groente en of fruit aan kunnen passen ?? gaat morgen in ieder geval kamille thee kopen en gaat dat eens een dagje geven.

Wie heeft er tips voor misschien ander voer of groente.

Gr Annelore en Knor
  11. Knor

Knor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    te veel eiwit in de urine

nog even wie is Drees van Knoevel ??

Annelore
  12. Inge's Galerie

Inge's Galerie

Pluimen:
    347
    Leeftijd:
    43
    Aantal Cavia's:
    3
    Kijk hier eens op de site. Ik heb Dees ook pas een mailtje gestuurd over mijn Seven en de cysten op haar eierstokken. Heel lief kreeg ik een berichtje terug en een telefoon nummer......

www.knoevel.nl
  13. Knor

Knor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    Bedankt voor de site, heb net al meteen even gekeken, maar staat niet echt bij wat ik zoek, misschien gaat ik anders van de week haar eens een keer bellen, mag ik vragen wat jij je cavia op een dag allemaal te eten geeft ?

Annelore
  14. Jolanda4711

Jolanda4711

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    42
    Hoi,
    Ik weet dat cranberries bij vrouwen heel goed is tegen blaasontsteking, dus geldt dit mss ook bij caafjes.
    En iedere dag een vit.C tablet van Roter geven[citroensmaak], zei mijn da, is zuur en dus goed voor de blaas. Ik geef zo wie zo iedere dag een vit.C tablet, ook op advies van de da. Maar met blaasontstekink is 't ook goed.
    Van dat eiwit weet ik 't niet.
    Veel beterscap toegewenst.
  15. Knor

Knor

Pluimen:
    0
    Leeftijd:
    Hallo,

Ik hoorde alleen dat je die vit c niet mag geven omdat er suiker in zit, heb ook al de suikervrije versie gekocht lust ze dus niet, ook granberrie tab maar die wil ze ook niet.
    Ze is zo makkelijke dame !!!!

Annelore
Gelijkwaardige Onderwerpen: veel eiwit
Forum Titel Datum
Ziekten Veel moeite met dwangvoeding (helaas overleden) 1 apr 2014
Ziekten Weer veel zorgen 29 dec 2013
Ziekten Hoeveel tijd laat ik tussen antibiotica en probiotica? 4 dec 2013
Ziekten Veel te licht 4 dec 2013
Ziekten Veel dorst 31 okt 2013

onderwerpentatus:
Niet open voor verdere reacties.

Sociale Media