Hardnekkige oormijt

Discussie in 'Ziekten' gestart door nepomuk1983, 28 dec 2008.

onderwerpentatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nepomuk1983

nepomuk1983

Pluimen:
    16
    Leeftijd:
    30
    Mijn 2 cavia's hebben nu al maanden last van oormijt. In oktober en november hebben ze allebij 4 injecties gehad met ivomec bij de dierenarts.. helaas kwam het na 2 weken weer terug. Ik heb ze vier weken geleden allebei behandeld met Stronghold en er is inmiddels een heel flesje Surolan doorheen gegaan. Ik maak nu dagelijks de oortjes schoon met Clinic Care pure & clean Ear en heb de hokken en alles er omheen al meerdere malen ontsmet. Het is niet meer zo erg als eerst maar ze blijven vieze oortjes hebben en schilfers op de achterhand en ze zijn allebei nu al 100 gram afgevallen. Ik ga ze morgen op aanraden van de DA weer behandelen met Stronghold en weer alles ontsmetten. Maar ik snap maar niet waarom het maar niet over gaat. Ik heb inmiddels al 3 weken een nieuwe cavia erbij maar die moet nu alleen zitten omdat ze anders ook ziek word. Iemand ervaring met hardnekkige oormijt?
  2. turandot

turandot

Pluimen:
    4
    Leeftijd:
    39
    Kan het zijn dat ze elkaar steeds weer besmetten?
  3. nepomuk1983

nepomuk1983

Pluimen:
    16
    Leeftijd:
    30
    tja dat zou misschien ook nog kunnen.. maar dan moet ik die twee ook apart gaan zetten. Dat gaan ze niet leuk vinden denk ik... plus mijn hokken zijn op..
  4. Het zou inderdaad kunnen dat ze elkaar weer besmetten, maar als ze beiden behandeld zijn zou dat toch moeten genezen.
    Zelf behandel ik oormijt met ivomec en surolan, ik heb op dit moment niet meer tips voor je, maar misschien een ander wel.

Succes!
  5. de Caviakolonie

de Caviakolonie

Pluimen:
    4.732
    Leeftijd:
    39
    Het flesje (de tuut) van surolan moet je ook schoonvegen, anders kan je ze ook op die manier opnieuw besmetten.
    Met mijn hond heb ik het telkens gehad dat het niet overging,..echt vreselijk.
    Zijn oren zijn uiteindelijk gespoeld, heeft een speciale oorcleaners gekregen en Aurizon.
    Van de Aurizon is de tuut hiervan nu gelukkig van zacht rubber.

Maar wat ik bedoel is dat misschien Surolan niet aanslaat en er dus misschien beter naar andere alternatieven/ medicijnen gekeken kan worden? Mij is verteld dat ivomectine, dezelfde stof blijft in medicijnen, maar dat de andere hulpstoffen per medicijn kan verschillen waar een dier beter op kan reageren.
    (dit zei een dierenarts, een andere dierenarts heeft dit weer tegengesproken).
    Maar ik zal zelf toch in jouw situatie verder tel. advies inwinnen bij andere dierenartsen.
  6. Audrey

Audrey Gast

oormijt kan je behandelen met diverse middelen .Is het wel oormijt en geen oorschruft ?
    haal anti parasiet 150 van beaphar .zelf heb ik van Sire Clean Ear en dat werkt perfect goed lezen en je dr aan houden dan komt het goed maak het oortje veder schoon met tree tree lotion van het kruidvat .
  7. nepomuk1983

nepomuk1983

Pluimen:
    16
    Leeftijd:
    30
    bedankt voor de tips.
    anti parasiet 150 van beaphar heb ik al geprobeerd. Ik ga vanaf 5 jan stage lopen bij een Da dus die ga ik maar eens om raad vragen. Ik zal de tea tree lotion eens proberen, Sire Clean Ear heb ik nog nergens kunnen vinden helaas.
  8. Audrey

Audrey Gast

ik haal het gewoon in de dieren winkel het is vrij prijzig maar zeker de moeite waard
  9. nepomuk1983

nepomuk1983

Pluimen:
    16
    Leeftijd:
    30
    Het ziet er naar uit dat ze er eindelijk vanaf zijn. Maandag heb ik ze weer met Stronghold behandeld en ik zie ze niet of nauwelijks meer krabben. De schilfers zijn een stuk minder, maar ik denk dat ze ook gewoon een droge huid hebben en uit de oren komt bijna geen viezigheid meer.
  10. Caviastal Genieta

Caviastal Genieta

Pluimen:
    2.254
    Leeftijd:
    51
    Gelukkig maar het was wel erg hardnekkig bij ze.
  11. Lotje

Lotje Gast

Die werkt tegen beginnende mijt, maar is eigenlijk gewoon een oorreiniger.
    Ik denk dus niet dat dit de oplossing voor je is, al is het op zich een goed middel voor wat het moet doen, het reinigen, maar dat is je probleem niet.
    Ik zweer zelf bij Surolan, dus het is erg jammer dat dit net niet bij je werkt, het is hierin het beste middel dat ik zelf ken.

Whaha, sorry!! "Doorlezen Lotje" ...."ja Lotje!" :icon_wink:
Gelijkwaardige Onderwerpen: Hardnekkige oormijt
Forum Titel Datum
Ziekten Hardnekkige oormijt 8 jun 2006
Ziekten Hardnekkige schimmel bij skinny baby's... 12 aug 2013
Ziekten Hardnekkige schimmel...wat te doen?? 18 okt 2010
Ziekten DE!!!! oplossing voor hardnekkige schimmel 26 aug 2010
Ziekten Is dit oormijt? zie foto 5 nov 2013

onderwerpentatus:
Niet open voor verdere reacties.

Sociale Media